Vysokohorský duatlon o cenu Žiarskej chaty 2024

24. augusta 2024

Upozornenie pre pretekárov: tak ako minulý rok si pre Vás organizačný tím pripravil atraktívnejšiu trasu tohto preteku. Cyklistická trasa bude viesť aj lesnými cestami takže cyklistom odporúčame vhodne zvoliť typ bicykla. A pre bežcov sme pripravili zmenu trasy späť do Žiarskeho sedla! Nastala zmena aj v meraní času, ktoré zabezpečíme prostredníctvom moderných čipov.

Parametre trasy pre rok 2024

Bicykel: 10,8/ 596 m
Beh: 2,9 / 611m

Cyklistická trasa pre rok 2024

Cyklo trasa v úseku Smrečany - Žiarska dolina nasledovne: Po štarte ako zvyčajne v centre obce Smrečany neďaleko evanjelického kostola, vedie trasa vpravo po miestnej komunikácii (mimo štátnej cesty) povrch asfalt. Zhruba po 450m sa povrch asfaltu zhorší na vyjazdenú asfaltovú cestu s ostrými kameňmi. Táto cesta vás vyvedie z obce Smrečany medzi polia. Pri pútači "Nad Smrečanmi" (900m od štartu) sa dáte pomedzi polia vľavo o 90° a po rovnej ceste dostanete sa na úroveň cintorína v obci Žiar (2,1km od štartu). Odtiaľ vpravo do kopca na Žiarsky diel (2,7 km od štartu). Po horizonte smer Dolinky (3,6km od štartu). Na Dolinkách po trávnatej ceste mierne vpravo na vrch kopca Chujavy 900mnm (5,3km od štartu). Nasleduje zjazd trávnatou cestou a napojenie sa na rozbitú asfaltovú cestru "ponad Salaš" (4,6km od štartu). Ďalej po tejto asfaltovej ceste, ktorá prechádza do štrkovo-kamennej cesty. Po 5,7km od štartu budete šikmo križovať asfaltovú cestu na chatu Baranec a pokračovať po zvážnici na cestu v žiarskej doline (6,2 km od štartu). Ďalej hore dolinou asfaltovou cestou ako každý rok. Pod Zorou a Zojou (7,5 km od štartu) ideme ROVNO strmo do kopca po "urbárskej ceste" (štrková cesta s voľnými a ostrými skalami). Po 8,4 km od štartu sa opäť napojíme na asfaltovú cestu na Žiarsku chatu, po ktorej prídeme do cieľa cyklistickej trasy pretekov.

Bežecká trasa pre rok 2024

Zmena bežeckej trasy: V bežeckej trase sa upravuje cieľ bežeckej časti pretekov na Žiarske sedlo.

Aktuality

Propozície preteku pre rok 2023

Prečítať viac

Techniké upozornenie pre pretekárov v rámci inovácií nášho duatlonu

Najdôležitejšie body pravidiel, ktoré treba dodržiavať počas preteku